• 81 -65611579 021
  • تاریخ : شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • ساعت : 19 : 12

مایعات خنک ‌کننده موتور مشمول مقررات استاندارد اجباری

مایعات خنک ‌کننده موتور مشمول مقررات استاندارد اجباری

مایعات خنک ‌کننده موتور مشمول مقررات استاندارد اجباری

 

بر مبنای مصوبات هفتاد و هفتمین اجلاس شورای عالی استاندارد مورخ 1363/04/30 ضدیخ مشمول مقررات استاندارد اجباری می باشد. استاندارد ملی ایران به شماره 338 تحت عنوان مایعات خنک ‌کننده موتور بر پایه گلیکول برای خودروها و موتورهای با فعالیت سبک - ویژگیها در یک هزار و هفتصد و بیست و دومین اجلاسیه کمیته ملی استاندارد صنایع شیمیایی مورد تجدید نظر هفتم قرارگرفته است. مراتب جهت اطلاع عموم و توجه به الزامات قانونی آگهی می گردد.

 

الزامات قانونی:
لذا کلیه تولید کنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان این فرآورده سه ماه از تاریخ انتشار آگهی در روزنامه رسمی مهلت خواهند داشت تا نسبت به رعایت استاندارد مذکور اقدام لازم را به عمل آورند.
واردات فرآورده های مشمول مقررات استاندارد اجباری پس از انقضای مهلت مقرر برحسب ضرورت و اولویت باید منطبق با استاندارد ملی و یااستانداردها و ضوابط فنی معتبر و مورد قبول سازمان باشد.
صادرات فرآورده های مشمول اجرای استاندارد اجباری منوط به صدورگواهی انطباق براساس استاندارد تعیین شده توسط کشور هدف یا استانداردهای بین المللی مورد قبول طرفین و یا مشخصات فنی اظهارشده توسط مراجع قانونی و یا ذیصلاح کشور هدف و یا صدورگواهی انطباق توسط سازمان ملی استاندارد ایران خواهد بود.
کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ذیربط می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مرکز به سازمان ملی استاندارد ایران و در استان ها به ادارات کل استاندارد مراجعه نمایند. 

دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران

 

برای مشاهده فهرست فرآورده های اجباری استاندارد کلیک کنید.

 

 

منبع وبسایت سازمان ملی استاندارد ایران

 

 

فرم ارسال نظر