• 81 -65611579 021
  • تاریخ : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
  • ساعت : 5 : 39

جعفریان، مدیرکل استاندارد استان گیلان شد

جعفریان، مدیرکل استاندارد استان گیلان شد

جعفریان، مدیرکل استاندارد استان گیلان شد

 

در حکمی از سوی غلامرضا شریعتی، رییس سازمان ملی استاندارد ایران، مهناز جعفریان، مدیر کل استاندارد استان گیلان شد.
 مراسم تکریم اشکانی پور و معارفه جعفریان، امروز با حضور استاندار گیلان برگزار شد.
استاندار گیلان در این مراسم با تقدیر از تلاش های ارزنده اشکانی پور، همکاری با مدیر کل جدید را برای پیشرفت روزافزون استاندارد در استان الزامی دانست.
وی  با اشاره به ترخیص کالاهای اساسی در استان تاکید کرد: مجوز ترخیص با سرعت بیشتری صادر شود تا ماندگاری کالاها در گمرک کاهش یابد.
بن عباس، مشاور عالی رییس سازمان و مدیر کل حوزه ریاست و امور استانها در این مراسم به مجموعه وظایف سازمان در کل کشور و به ویژه در استانها اشاره و از تلاشهای مدیرکل استاندارد استان در دوران تصدی مسئولیت این اداره کل تقدیر کرد.
وی، تعامل با تولیدکنندگان بیش از 700 واحد متمرکز استان و تلاش برای رفع مشکلات و موانع را از فعالیتهای ارزنده اشکانی پور برشمرد.
بن عباس در ادامه با بیان اینکه باید در مسیر  استاندارد سازی با سرعت بیشتری حرکت کنیم گفت : حوزه های نظارتی با توجه به روند توسعه تولیدات در کشور نیازمند تغییر روشهای ارزیابی و نظارت بر اجرای استاندارد هستند.
پرویز درویش، معاون تدوین و ترویج استاندارد در این جلسه با توجه به حساسیت استان به لحاظ دارا بودن مرز زمینی و دریایی با منطقه اوراسیا گفت: این شرایط 
اهمیت صادرات را در  این منطقه افزایش می‌دهد.
وی افزود: توجه به درخواست ارباب رجوع و رفع مشکلات و موانع از مسیر تولید از جمله تاکیدات رییس سازمان ملی استاندارد ایران است.
جعفریان نیز در این آیین گفت: 
یقین داریم که رعایت استانداردها و توسعه کیفیت زندگی اجتماعی از اهداف بلند کشور است و در این راستا سازمان استاندارد از مهمترین ارکان این برنامه است.
بخش مهم وظایف و گستردگی کار دراین استان در کنار سه بندر فعال در این استان فعالیت استاندارد را دو چندان می کند.
وی با بیان اینکه گیلان در بخش صادرات از استانهای شاخص کشور است تصریح کرد: همکاری و نقش افرینی در کنار سازمانهای دیگر دراین استان موجب تسریع امور و رفع موانع خواهد شد.
ظرفیت استان در بخشهای کشاورزی و صنعتی و نیز به جهت تراکم جمعیتی گیلان و وجود مراکز تفریحی وسیع دراستان وظایف اداره استاندارد را سنگین تر می کند.
استاندار گیلان با بیان اینکه علیرغم اینکه استان قطب تولید کیک و کلوچه کشور و منطقه است گفت :عملکرد خوب استاندارد باعث رضایت مصرف کنندگان در این بخش شده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون با فعال شدن تجارت با بخش اوراسیا فعالیت و وظایف استاندارد هم گسترده تر می شود افزود :درکناراین فعالیت ها فرهنگ سازی برای اشنایی مردم با ارزش استاندارد باید در اولویت باشد.
در ادامه مراسم تکریم و معارفه مدیرکل استاندارد استان گیلان، امید بن عباس، مدیرکل حوزه ریاست و امور استانها از بخش های مختلف آزمایشگاه‌های شیمی، غذایی، نساجی بازدید و با همکاران دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

منبع: سازمان ملی استاندارد ایران

 

فرم ارسال نظر