• 81 -65611579 021
  • تاریخ : شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • ساعت : 5 : 45

استانداردها متناسب با نیاز جامعه تدوین می شود

استانداردها متناسب با نیاز جامعه تدوین می شود

 

شریعتی در جمع خبرنگاران:

استانداردها متناسب با نیاز جامعه تدوین می شود

 

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بازنگری در تدوین استانداردها را از اولویت های امسال این سازمان دانست و گفت: استاندارد کالاها و خدمات پرمصرف و اجناس وارداتی و صادراتی در حال تجدید نظر است.
غلامرضا شریعتی روز یکشنبه دوم خرداد ماه، در حاشیه دیدار با استاندار قزوین در جمع خبرنگاران استان گفت: از تدوین برخی استانداردها بیش از ۱۵ سال زمان سپری شده و پیشرفت علم و فناوری موجب شده تا استانداردهای تدوین شده دیگر کارایی چندانی نداشته باشند بنابراین بازنگری در آنها ضروری است.

وی اظهار داشت: در تجدید نظر تدوین استانداردها اولویت با کالاهای پرمصرف، صادراتی و وارداتی است.
رییس سازمان ملی استاندارد همچنین با اشاره به تدوین ۳۵ هزار استاندارد در کشور ،گفت: این در حالی است که مجموع استانداردهای ثبت شده در ایزو از 23 هزار مورد تجاوز نمی کند بنابراین در برخی کالاها و خدمات در کشور که مصرف کننده خاصی ندارند یا شرایط آنها تغییری نکرده، نیازمند بازنگری استاندارد نیستیم.

شریعتی افزود: اقدام مهم دیگر سازمان ملی استاندارد در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تهیه بسته حمایتی از صنایع در راستای تقویت صادرات و واردات کالاهای مورد نیاز است به گونه ای که شرایط را برای فعالان صادراتی و تولیدکنندگان تسهیل کرده و مدت زمان پاسخگوی و ارزش گذاری تاییدیه ها را کاهش دهیم.

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: فعالیت های این سازمان نباید مانعی بر سر راه تولید تلقی شود چرا که ما برای ارتقای کیفیت و اعتبار کالای ایرانی و رونق تولید داخلی و حضور تولیدات کشور در بازارهای بین المللی می کوشیم.
وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد پشتیبان تولید و تولیدکننده است، افزود: ما همه تلاش خود را به کار می گیریم تا فرایندها را برای تولید یک محصول کیفی و استاندارد برای تولیدکنندگان تسهیل کنیم.
 بازدید از چند واحد تولیدی از دیگر برنامه های سفر یکروزه رئیس سازمان ملی استاندارد به قزوین است.

 

 

فرم ارسال نظر