• 81 -65611579 021
  • تاریخ : شنبه 6 مرداد 1403
  • ساعت : 9 : 8

قیر یا قطران دو

قیر یا قطران دو

قیر یا قطران - ادامه

  • شاید کاربرد اصلی قطران ها، استفاده از آن به عنوان عایق رطوبتی بعضی از قسمت های اتومبیل و یا مصارف مشابه دیگر باشد. در واقع آنچه که قطران را به عنوان یک پوشش دهنده، ارزشمند می سازد آن است که بر خلاف قیر، در بنزین، نفت سفید، سوخت دیزل (گازوئیل)، سوخت جت یا دیگر فرآورده های نفتی حل نمی شود.
    واژه آسفالت (Asphalt) می تواند موجب بروز ابهاماتی گردد. این واژه می تواند به قیر (در آمریکا) یا بتن آسفالتی گرم (در انگلستان، اروپا و دیگر مناطق جهان) اشاره داشته باشد. حتی در ایالات متحده آمریکا از خود واژه آسفالت معنای بتن آسفالتی گرم نیز برداشت می گردد. گاهی اوقات واژه آسفالت می تواند مترادف با "مخلوط گرم" یا آسفالت گرم (Hot Mix Asphalt) باشد.
    اصطلاح بیتومن (Bituminous) در آمریکا برای قیر یا قطران به کار می رود در حالی که در سایر نقاط جهان صرفا به قیر اشاره دارد. این واژه از کلمه بیتومن (Bitumen) به معنای قیر گرفته می شود که در سراسر جهان بجز آمریکا، معنایی معادل قیر دارد. البته این همه مترادف معنایی برای قیر، گیج کننده است بنابراین هر موقع درباره ماده ای سیاه و چسبناک صحبت می شود از واژه قیر استفاده می کنیم.

فرم ارسال نظر