نمایشگاه هفته ملی مهارت
نمایشگاه هفته ملی مهارت

نمایشگاه دستاوردهای مهارتی در ۱۲ بوستان پایتخت برپا شد

همزمان با هفته مهارت به همت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و شهرداری تهران نمایشگاه دستاوردهای مهارتی در ۱۲ بوستان پایتخت با شعار "هر ایرانی یک مهارت" برپا شد.

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار ایرنا؛ مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تهران در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مهارتی در بوستان لاله تهران در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ۳۱ تیر تا ۶ مردادماه 98 هفته مهارت است و به همین منظور در این هفته با هماهنگی با شهرداری تهران این نمایشگاه‌ها در ۱۲ بوستان پایتخت افتتاح شد.

رضا گرزین افزود: در نمایشگاه بوستان لاله ۵۲ غرفه در امر مهارت آموزی و در سایر نمایشگاه‌ها نیز حداقل ۲۰ غرفه در رشته‌های خدمات؛ فرهنگ؛ صنعت و کشاورزی برپا شده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه‌ها هنرجویان می‌توانند بصورت رایگان دوره‌های مهارتی کسب کنند و همچنین گواهینامه مهارت دریافت کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تهران خاطرنشان کرد: امسال این نمایشگاه‌ها با شعار هر ایرانی یک مهارت در تهران تا ۶ مردادماه برپا است.

وی گفت: اعتقاد داریم فردی که دارای مهارت باشد بیکار نمی‌ماند و به همین منظور از یک و سال نیم پیش طرح مهارت آموزی در محلات مختلف شهر و شهرستان‌های تهران بر اساس موقعیت جغرافیایی و بر حسب علاقه افراد برگزار می‌کنیم.

مهارت ۲۲ هزار سرباز در استان تهران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال گذشته ۲۲ هزار سرباز در استان تهران در دوره‌های مهارتی شرکت کردند و در کنار دریافت کارت پایان خدمت کارت مهارت نیز دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ تعدادی از شهروندان همزمان در اولین روز این نمایشگاه در بوستان لاله مشغول مهارت در زمینه صنایع شیمیایی؛ فرآورده های نفتی؛ آشپزی؛ صنایع دستی؛ شیرینی پزی؛ نصب؛ تعمیر و نگهداری آسانسور؛ تعمیرات موبایل و بسیاری دیگر از این مهارت‌ها هستند.

همچنین شهردار منطقه ۶ شهر تهران نیز در این باره به خبرنگاران گفت: خوشحالم این نمایشگاه مهارتی در قلب پایتخت و در یک فضایی مناسب ایجاد شده است.

محمد رضا دهداری پور افزود: در منطقه ۶ سرای محلات زیادی فعالیت دارند که آمادگی داریم با همکاری فنی و حرفه‌ای کلاس‌های مهارتی در این سرای محلات برپا کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری تور بازدید از اداره کل فنی و حرفه‌ای برای مهارت جویان از دیگر اقدامات مهم برگزاری نمایشگاه مهارت در منطقه ۶ تهران است.

همزمان با هفته ملی مهارت نمایشگاه‌های مهارت آموزی از ۳۱ تیر تا ۶ مردادماه در ۱۲ بوستان پرتردد متاطق مختلف شهر تهران برپا شده است.